√Ąitiysfysioterapia

Mit√§ √Ąitiysfysioterapia on?

√Ąitiysfysioterapian tavoitteena on edist√§√§ raskaana olevien ja synnytt√§neiden naisten terveytt√§ ja hyvinvointia. Se on kokonaisvaltaista, ennaltaehk√§isev√§√§ tai kuntouttavaa fysioterapiaa.  √Ąitiysfysioterapiasta saat neuvoja turvalliseen harjoitteluun raskauden aikana ja apua synnytyksest√§ palautumiseen, sektioarven hoitoon, suorien vatsalihasten erkauman tai lantionpohjan kuntouttamiseen sek√§ muihin tuki- ja liikuntaelimist√∂n vaivoihin. Sinulla on mahdollisuus p√§√§st√§ Tampereella √§itiysfysioterapeutin vastaanotolle Kauppakeskus Likell√§ Lielahdessa sek√§ keskustassa N√§silinnankadulla. Meille √§itien hyvinvointi on t√§rke√§t√§ ja haluamme omalta osaltamme olla edist√§m√§ss√§ sit√§.

√Ąitiysfysioterapia_tampere_raskaus

Milloin valitsen äitiysfysioterapian?

Kiputiloja ja oireita voi olla hyvin monenlaisia raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Olemme alle kuitenkin listanneet muutamia esimerkkejä, koska sinun kannattaa hakeutua äitiysfysioterapeutin vastaanotolle. Toivottavasti olet matalalla kynnyksellä yhteydessä äitiysfysioterapeuttiin mahdollisista huolistasi kehosi kanssa.

√Ąitiysfysioterapia raskauden aikana:

– Liitoskivut
РSelkä- ja niska-hartiaseudun vaivat
– Liikkuminen raskauden aikana
– Synnytykseen valmistautuminen

√Ąitiysfysioterapia auttaa ja helpottaa sinua tuki ja liikuntaelimist√∂n vaivoissa kuten esimerkiksi selk√§- ja niska-hartiaseudun vaivoissa. Kipuihin voidaan vaikuttaa sek√§ harjoittelulla ett√§ lempe√§ll√§ manuaalisella k√§sittelyll√§. Raskausajan vaivat ovat tavallisia, mutta niiden ei tarvitse kuulua raskauteen. √Ąitiysfysioterapeutti on kuitenkin ammattilainen muuttuvan kehosi haasteissa ja ihmetyksiss√§. H√§n on sinua varten helpottamassa ja auttamassa kipujesi kanssa.¬†
Lis√§ksi √§itiysfysioterapiasta saat neuvoja turvalliseen ja yksil√∂lliseen raskausajanliikuntaan. Joskus liikunnan harjoittaminen voi j√§nnitt√§√§ raskausaikana, mutta √§itiysfysioterapia tarjoaa sinulle yksil√∂lliset liikkeet tukemaan kehosi toimintaa ja hyvinvointia.¬† Liikunnan harrastaminen raskausaikana vaikuttaa positiivisesti mielialaan ja jaksamiseen, lis√§√§ √§idin ja vauvan hyvinvointia sek√§ valmistaa synnytykseen ja edesauttaa synnytyksest√§ palautumista. √Ąitiysfysioterapeutti on odottavan √§idin kehon asiantuntija, jonne voit varata ajan matalalla kynnyksell√§.

√Ąitiysfysioterapia synnytyksen j√§lkeen:

– Suorien vatsalihasten erkaumakuntoutus
– Sektioarven hoito
– Lantionpohjan ongelmat
РLiikkumisen aloitus synnytyksen jälkeen
РSelkävaivat
РSynnytyksestä palautuminen

√Ąitiysfysioterapiaan hakeutumisen syit√§ voi olla esimerkiksi suorien vatsalihasten v√§linen erkauma, vatsan pullottaminen, sel√§n, lantion ja niska-hartiaseudun kivut, kipu tai paineentunne lantionpohjassa sek√§ virtsankarkailu. √Ąitiysfysioterapia on erityisesti sinulle, kun sinun on vaikea hahmottaa ja hallita muuttunutta keskivartaloasi.¬†√Ąitiysfysioterapista saat my√∂s apua synnytyksest√§ palautumiseen sek√§ sektioarven hoitoon. Liikunnan aloittaminen synnytyksen j√§lkeen aiheuttaa monesti √§ideille huolta, mit√§ saan tehd√§ ja mit√§ en. √Ąitiysfysioterapeutti auttaa sinua l√∂yt√§m√§√§n yksil√∂lliset liikkeet huomioiden sinun oman synnytyksest√§ palautumisen tahdin. √Ąitiysfysioterapialla turvallisesti yhdess√§ kohti toimivampaa √§itiytt√§!¬†

√Ąitiysfysioterapia_raskaus_tampere
√Ąitiysfysioterapia_synnytys_tampere

Kiinnostuitko? Varaa aikasi √§itiysfysioterapiaan Tampereella Kauppakeskus Likeen tai keskustaan N√§silinnankadulle. Jos et l√∂yd√§ nettiajanvarauksesta sopivaa aikaa √§itiysfysioterapialle, otathan yhteytt√§ s√§hk√∂postilla √§itiysfysioterapeuttiimme sarianne@fysioavain.fi tai puhelimitse 0415022403. Yritet√§√§n yhdess√§ l√∂yt√§√§ sopiva ajankohta sinulle.ūüíö

√Ąitiysfysioterapia on mahdollista saada my√∂s et√§n√§. √Ąitiysfysioterapiaan meilt√§ l√∂ytyy my√∂s pienryhm√§valmennusta (√§itiysliikuntaa) synnytt√§neille √§ideille. Pienryhm√§ toiminnalla p√§√§set turvallisesti aloittamaan liikkumisen synnytyksen j√§lkeen vertaistuen kanssa. Lue lis√§√§ √§itiysfysioterapeuttisesta ryhm√§st√§ pienryhmist√§mme tai ota yhteytt√§ √§itiysfysioterapeuttiimme sarianne@fysioavain.fi

√Ąitiysfysioterapia Tampere Lielahti / Keskusta

√Ąitiysfysioterapiaa sinulle tarjoaa

Sari-Anne Kylli√§inen Fysioterapeutti/√Ąitiysfysioterapeutti / Fysioavain / tampere

Sari-Anne Kylliäinen

Fysioterapeutti/√Ąitiysfysioterapeutti


√Ąitiys- ja raskausajanhieronta

√Ąitiyshieronta sopii raskausaikaan sek√§ synnytyksen j√§lkeiseen aikaan erinomaisesti.

Raskausaikana kehon painopiste muuttuu ja kuormittaa lantionaluetta ja alaselkää eri tavalla kuin aiemmin, myös niska-hartiaseutu saattaa kiristellä aiempaa enemmän. Raskausajan hieronta on kehoa ja mieltä rentouttava, turvallinen ja lempeä hoitomuoto. Raskaushieronnassa huomioidaan raskauden aikaiset muutokset ja hieronta toteutetaan pääasiassa kylkimakuulla. Tyynyjen avulla voidaan tukea asentoa niin, että olo säilyy rentona koko hoidon ajan. Hieronta sopii mille tahansa raskausviikolle ja kun raskaus etenee normaalisti ei estettä hieronnalle ole. 

√Ąitiyshierontaan voi tulla my√∂s synnytyksen j√§lkeen. Erityisesti ensimm√§isin√§ kuukausina synnytyksen j√§lkeen, lapsivuodeaikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia ja hieronta on rentouttava hoitomuoto synnytyksest√§ palautumista edist√§m√§√§n ja tukemaan.¬†

Raskausaikana ja synnytyksen jälkeen voit halutessasi varata ajan kenelle tahansa hierontaa tekevälle terapeutillemme, äitiyshieronnassa on kuitenkin mahdollisuus keskustella tarvittaessa raskauteen tai palautumiseen liittyvistä asioista äitiysfysioterapeutin kanssa. Tähän palveluun voit hyödyntää myös hyvinvointietuuksia kuten epassia, eazybreakiä ja smartumia. 

√Ąidin¬†hyvinvointi¬†on¬†t√§rke√§√§¬†ja¬†vaikuttaa¬†my√∂s¬†vauvan¬†hyvinvointiin.¬†ūüíö

√Ąitiys- ja raskausajanhierontaa sinulle tarjoaa

Sari-Anne Kylli√§inen Fysioterapeutti/√Ąitiysfysioterapeutti / Fysioavain / tampere

Sari-Anne Kylliäinen

Fysioterapeutti/√Ąitiysfysioterapeutti

√Ąitiysfysioterapiaa raskausaikaan ja synnytyksen j√§lkeen.Mahdollisuus pienryhm√§√§n tai henkil√∂kohtaiseen k√§yntiin

"Mukavan ja antoista 6 kertaa takana. Oman edistymisen huomaa jo nyt, vaikka synnytyksestä vasta reilu 2 kuukautta. Todella hyödyllinen kurssi, josta sai eväitä jatkaa yksin."