Pienryhmä synnyttäneille äideille

Säännöllinen liikkuminen ja kehon huoltaminen edesauttaa synnytyksestä palautumista ja lisää kehon sekä mielen hyvinvointia. Yhteyden löytäminen keskivartaloon ja lantionpohjaan voi olla olla hankalaa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Alkuvaiheen harjoittelu vaatii monesti myös keskittymistä, mielen ja kehon yhteistyötä ja siksi omatoiminen harjoittelu tai verkkovalmennuksien toteuttaminen vauva-arjessa voi tuntua haastavalta. Myös liikunnan aloittaminen synnytyksen jälkeen ja oma palautuminen mietityttää monia äitejä. Saatavilla olevaa tietoa ja ohjeita voi olla hankala tulkita ja  soveltaa omaan tilanteeseen sopivaksi ja liikkuminen jäädä siksi hyvinkin varovaiseksi tai vähäiseksi.

ūüíö Pienryhm√§valmennus synnytyksest√§ palautumisen tueksi kest√§√§ seitsem√§n viikkoa ja sen avulla opit l√∂yt√§m√§√§n yhteyden kehoosi, keskivartaloon ja lantionpohjaan. Opit my√∂s huomioimaan oikeita asioita sek√§ tukemaan ja vahvistamaan keskivartalon ja lantionpohjan toimintaa harjoitellessa.

ūüíö Saat √§itiysfysioterapeutin yksil√∂llist√§ ohjausta liikunnan aloittamiseen, ja tukea sek√§ varmuutta jatkaa kohti omia tavoitteita ja liikkumistottumuksia. Saat my√∂s pienen hetken itsellesi. ūüßėūüŹĽ‚Äć‚ôÄÔłŹūüíē

ūüíö Valmennus alkaa maltillisesti, mutta etenee nousujohteisesti, jokaisen tilanteeseen ja tavoitteisiin sopivalla tavalla. Valmennus sis√§lt√§√§ koko kehoa monipuolisesti vahvistavia harjoitteita, keskivartalon ja lantionpohjan kuntoutusta, kehonhuoltoa ja hengitys- sek√§ rentoutusharjoitteita. Valmennus sopii hyvin my√∂s suorien vatsalihasten erkauman kuntoutukseen, koska monipuolinen kehon kuormittaminen tukee my√∂s erkauman palautumista. Saat my√∂s hyv√§t valmiudet esimerkiksi juoksua tai muuta raskaampaa harjoittelua varten!

ūüíö Valmennukseen voit osallistua noin kuukauden kuluttua synnytyksest√§ (alatie-tai sektiosynnytys) tai vaikka synnytyksest√§si olisi kulunut jo hieman pidempikin aika.¬†

ALOITUS SIIRTYY KORONARAJOITUSTEN VUOKSI.
Uusi ajankohta 7.2 – 28.3.2022.

 

Aika: Maanantaisin 18.30-19.30
Paikka: Fysioavaimen Keskustan toimipiste
(Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere)
Hinta: 7krt / 149‚ā¨

Ohjaajana äitiysfysioterapeutti Sari-Anne Kylliäinen.
Ryhmät ovat max. 5hlö kokoisia, joten sinun on turvallista tulla.
Tule mukaan.ūüíö¬†Ilmoittautumislomakkeen l√∂yd√§t sivun alaosasta kuvien j√§lkeen.¬†

Kyselyt sarianne@fysioavain.fi tai 0415022403.

Fysioterapeuttisiin pienryhmiin maksuvälineeksi käy myös epassi sportti, smartum liikunta, virikeseteli/edenred, eazybreak sekä tyky-online.

Minivalmennus raskausaikaan

Aiheena:
ūüíö Lantionpohja & hengitys
ūüíö Syv√§n tuen aktivointi
ūüíö Raskausajan liikunta ja kehonhuolto
ūüíö Synnytyksest√§ palautuminen

Raskausaikana painopisteen muuttuminen ja hormonaaliset muutokset vaikuttavat ryhtiin ja kuormittavat selkää ja lantionaluetta eri tavalla kuin aiemmin. Lantion ja selän kivut voivat vaivata raskauden edetessä ja muutokset tuntua kireyksinä kehossa. Raskauden aikainen liikuntaharjoittelu saattaa mietityttää ja lantionpohjaakin olisi hyvä harjoittaa, mutta miten? Entä voiko jo raskausaikana edistää synnytyksen jälkeistä palautumista?

Valmennuksen avulla opit tunnistamaan, rentouttamaan ja harjoittamaan lantionpohjan lihaksia oikein sekä huomioimaan keskivartalon syvän tuen toimintaa ja hengitystä osana raskausajan harjoittelua. Valmennuksesta saat tietoa miten muokata ja soveltaa harjoitteita raskausaikana, vinkkejä kehon huoltamiseen  ja vahvistamiseen sekä keinoja ennaltaehkäistä ja lievittää kipuja. Raskaudenaikainen liikunta tutkitusti edesauttaa ja nopeuttaa synnytyksestä palautumista ja edistää sekä äidin että vauvan hyvinvointia!

Valmennus sopii mihin tahansa raskausviikolle!

ALOITUS SIIRTYY KORONARAJOITUSTEN VUOKSI.
Uusi ajankohta 10.2.-10.3.2022

Aika: Torstaisin klo 18.30-19.30
Paikka: Fysioavaimen Lielahden toimipiste
(Antti Possin kuja 1, 33400 Tampere, 1 krs)
Hinta: 4krt / 99‚ā¨

Ohjaajana äitiysfysioterapeutti Sari-Anne Kylliäinen.
Ryhmät ovat max. 5hlö kokoisia, joten sinun on turvallista tulla.
Tule mukaan.ūüíö Ilmoittautumislomakkeen l√∂yd√§t sivun alaosasta.

Kyselyt sarianne@fysioavain.fi tai 0415022403.

Fysioterapeuttisiin pienryhmiin maksuvälineeksi käy myös epassi sportti, smartum liikunta, virikeseteli/edenred, eazybreak sekä tyky-online.

"Kiitos hyvästä valmennuksesta! Lantionpohjan- ja keskivartalonlihasten hallinta on kehittynyt valmennuksen aikana. Ennen kaikkea on varmempi ja turvallisempi mieli jatkaa kohti entisiä harrastuksia ja liikuntatottumuksia." -asiakaspalaute synnytyksestä palautumisen -kurssista

Ilmoittaudu mukaan:

Alkeet:

Seuraava pienryhmä starttaa 9.8.2021

Maanantaisin 9.8-20.9.2021
Klo 17.15- 18.15
Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere
Hinta 135‚ā¨ / 7krt

Aiheena:
Рsynnytyksestä palautuminen
– suorien vatsalihasten erkauman ja lantionpohjan kuntouttaminen
Рliikunnan aloittaminen synnytyksen jälkeen


ALKEETvalmennus sopii sinulle, jos haluat aloittaa liikkumisen synnytyksen jälkeen,epäilet suorien vatsalihasten erkaumaa, ryhdin ja keskivartalon hallinta on haastavaa ja lantionpohjaan on vaikea saada tuntumaa tai selkä ja niska-hartiaseutu kipuilee. Jokaisella kerralla tehdään nousujohteisesti lantionpohjan ja keskikehon harjoitteita sekä liikkuvuus- ja kehonhuolto harjoitteita lempeästi kehoa kuunnellen. Voit osallistua valmennukseen melkein heti synnytyksen jälkeen, noin kuukauden kohdalla voi jo tulla mukaa, mutta takarajaa ei ole. Tervetuloa äitiysliikunnan ja -fysioterapian pariin!

Ilmoittautumiset sarianne@fysioavain.fi tai alla olevalla lomakkeella

Jatko:

Seuraava jatkoryhmä alkaa 9.8.2021

Maanantaisin 9.8-13.9.2021
Klo 18.30-19.30
Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere
Hinta 120‚ā¨ / 6 krt

Aiheena mm:
РKeskikehon syvän tuen ja lantionpohjan vahvistaminen
– Erkauman kuntoutus
– Valmiudet mm. juoksun tai raskaamman harjoittelun aloittamiseen

JATKOvalmennus on sopiva sinulle, jos lantionpohjan ja mahdollisen erkauman kuntoutuksessa on päästy jo alkuun ja ryhdin ja keskivartalonhallinta tuntuu jo helpommalta, mutta haluat lisää vahvuutta ja toimivuutta keskikehoon. Saat myös valmiuksia mm. raskaampaa harjoitteluun tai juoksun aloittamista varten! Jokaisella kerralla tehdään nousujohteisesti keskivartaloa vahvistavia harjoitteita erkauma ja lantionpohja huomioiden sekä kokonaisvaltaista kehonhuoltoa ja lihasvoimaharjoittelua! Tervetuloa äitiysliikunnan ja -fysioterapian pariin!

Ilmoittautumiset sarianne@fysioavain.fi tai alla olevalla lomakkeella