Pienryhmä äidille

S√§√§nn√∂llinen liikkuminen ja kehon huoltaminen edesauttaa synnytyksest√§ palautumista ja lis√§√§ kehon sek√§ mielen hyvinvointia. Yhteyden l√∂yt√§minen keskivartaloon ja lantionpohjaan voi olla olla hankalaa raskauden ja synnytyksen j√§lkeen. Alkuvaiheen harjoittelu vaatii monesti my√∂s keskittymist√§, mielen ja kehon yhteisty√∂t√§ ja siksi omatoiminen harjoittelu tai verkkovalmennuksien toteuttaminen vauva-arjessa voi tuntua haastavalta. My√∂s liikunnan aloittaminen synnytyksen j√§lkeen ja oma palautuminen mietitytt√§√§ monia √§itej√§. Saatavilla olevaa tietoa ja ohjeita voi olla hankala tulkita ja  soveltaa omaan tilanteeseen sopivaksi ja liikkuminen j√§√§d√§ siksi hyvinkin varovaiseksi tai v√§h√§iseksi.

ūüíö Pienryhm√§valmennus synnytyksest√§ palautumisen tueksi kest√§√§ seitsem√§n viikkoa ja sen avulla opit l√∂yt√§m√§√§n yhteyden kehoosi, keskivartaloon ja lantionpohjaan. Opit my√∂s huomioimaan oikeita asioita sek√§ tukemaan ja vahvistamaan keskivartalon ja lantionpohjan toimintaa harjoitellessa.

ūüíö Saat √§itiysfysioterapeutin yksil√∂llist√§ ohjausta liikunnan aloittamiseen, ja tukea sek√§ varmuutta jatkaa kohti omia tavoitteita ja liikkumistottumuksia. Saat my√∂s pienen hetken itsellesi. ūüßėūüŹĽ‚Äć‚ôÄÔłŹūüíē

ūüíö Valmennus alkaa maltillisesti, mutta etenee nousujohteisesti, jokaisen tilanteeseen ja tavoitteisiin sopivalla tavalla. Valmennus sis√§lt√§√§ koko kehoa monipuolisesti vahvistavia harjoitteita, keskivartalon ja lantionpohjan kuntoutusta, kehonhuoltoa ja hengitys- sek√§ rentoutusharjoitteita. Valmennus sopii hyvin my√∂s suorien vatsalihasten erkauman kuntoutukseen, koska monipuolinen kehon kuormittaminen tukee my√∂s erkauman palautumista. Saat my√∂s hyv√§t valmiudet esimerkiksi juoksua tai muuta raskaampaa harjoittelua varten!

ūüíö Valmennukseen voit osallistua noin kuukauden kuluttua synnytyksest√§ (alatie-tai sektiosynnytys) tai vaikka synnytyksest√§si olisi kulunut jo hieman pidempikin aika. 

Valmennus toteutuu ajalla 4.10.-22.11.2021
Maanantaisin klo 18.30-19.30
Fysioavaimen keskustan toimipisteessä (Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere)
7krt / 149‚ā¨

Tule mukaan.ūüíö Ilmoittautumislomakkeen l√∂yd√§t sivun alaosasta kuvien j√§lkeen.
Tulossa myös loppusyksystä omat ryhmät äideille Lielahteen.

Fysioterapeuttisiin pienryhmiin maksuvälineeksi käy myös epassi sportti, smartum liikunta, virikeseteli/edenred, eazybreak sekä tyky-online.

"Kiitos hyvästä valmennuksesta! Lantionpohjan- ja keskivartalonlihasten hallinta on kehittynyt valmennuksen aikana. Ennen kaikkea on varmempi ja turvallisempi mieli jatkaa kohti entisiä harrastuksia ja liikuntatottumuksia."

Ilmoittaudu mukaan:

Alkeet:

Seuraava pienryhmä starttaa 9.8.2021

Maanantaisin 9.8-20.9.2021
Klo 17.15- 18.15
Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere
Hinta 135‚ā¨ / 7krt

Aiheena:
Рsynnytyksestä palautuminen
– suorien vatsalihasten erkauman ja lantionpohjan kuntouttaminen
Рliikunnan aloittaminen synnytyksen jälkeen


ALKEETvalmennus sopii sinulle, jos haluat aloittaa liikkumisen synnytyksen jälkeen,epäilet suorien vatsalihasten erkaumaa, ryhdin ja keskivartalon hallinta on haastavaa ja lantionpohjaan on vaikea saada tuntumaa tai selkä ja niska-hartiaseutu kipuilee. Jokaisella kerralla tehdään nousujohteisesti lantionpohjan ja keskikehon harjoitteita sekä liikkuvuus- ja kehonhuolto harjoitteita lempeästi kehoa kuunnellen. Voit osallistua valmennukseen melkein heti synnytyksen jälkeen, noin kuukauden kohdalla voi jo tulla mukaa, mutta takarajaa ei ole. Tervetuloa äitiysliikunnan ja -fysioterapian pariin!

Ilmoittautumiset sarianne@fysioavain.fi tai alla olevalla lomakkeella

Jatko:

Seuraava jatkoryhmä alkaa 9.8.2021

Maanantaisin 9.8-13.9.2021
Klo 18.30-19.30
Näsilinnankatu 46, 33200 Tampere
Hinta 120‚ā¨ / 6 krt

Aiheena mm:
РKeskikehon syvän tuen ja lantionpohjan vahvistaminen
– Erkauman kuntoutus
– Valmiudet mm. juoksun tai raskaamman harjoittelun aloittamiseen

JATKOvalmennus on sopiva sinulle, jos lantionpohjan ja mahdollisen erkauman kuntoutuksessa on päästy jo alkuun ja ryhdin ja keskivartalonhallinta tuntuu jo helpommalta, mutta haluat lisää vahvuutta ja toimivuutta keskikehoon. Saat myös valmiuksia mm. raskaampaa harjoitteluun tai juoksun aloittamista varten! Jokaisella kerralla tehdään nousujohteisesti keskivartaloa vahvistavia harjoitteita erkauma ja lantionpohja huomioiden sekä kokonaisvaltaista kehonhuoltoa ja lihasvoimaharjoittelua! Tervetuloa äitiysliikunnan ja -fysioterapian pariin!

Ilmoittautumiset sarianne@fysioavain.fi tai alla olevalla lomakkeella