OMI-terapia

OMI on hoitomenetelmä, joka perustuu tutkittuihin faktoihin tuki- ja liikuntaelinsysteemistä. OMI -koulutuksen saanut fysioterapeutti tai lääkäri paikallistaa tämän menetelmän avulla kehon oireiden ja/tai toimintahäiriöiden lähtökohdan.

Oireen aiheuttajan mahdollisimman tarkka paikallistaminen auttaa hoidon suunnittelussa ja antaa fysioterapeutille ja lääkärille tietoa siitä, tarvitseeko henkilön käydä ensisijaisesti fysioterapeutin vastaanotolla vai tarvitseeko hän lääkärin ammattitaitoa.

OMI -terapia sisältää:
yksityiskohtaisen tutkimisen, jolla selvitetään oireiden aiheuttaja (jänne, jännelihasliitos, lihas, hermo, nivel, luu jne.) manuaalisen hoidon (ongelmasta riippuen mobilisaatio, manipulaatio, traktio, syvä poikittaishieronta, kapselivenytys, stabiloivat harjoitteet) sekä tarvittaessa jatko-ohjauksen lääkärille esim. injektio-hoitoon.

OMI -terapiassa seurataan jo hoidon aikana asiakkaan kehon reagointia hoitoon. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisen hoitotekniikan jälkeen tarkastellaan uusintatestauksella kivun ja nivelliikkuvuuden muuttumista.

OMI-käsittelystä voit saada nopeasti avun esim. syvään hengittäessä tuntuvaan pistokseen rintakehässä, iskiaskipuun tai noidannuoleen selässä.

Sinun ei tarvitse tietää hoitoon tultaessa mitä hoitoa tarvitset. Saat meiltä opastusta ja katsomme yhdessä kanssasi sopivimman hoitomuodon. Tervetuloa OMI-fysioterapeutti Antin vastaanotolle Tampereella Näsilinnankadulle.

OMI-terapiaa sinulle tarjoavat

Fysioavaimen perustaja, urheilufysioterapeutti Antti Ylinen