Voice Massage - Fysioavain

Voice Massage

Voice Massage on äänentuottolihaksiston erikoishierontaa, jonka toteuttaa Voice Massage-koulutuksen suorittanut koulutettu hieroja tai fysioterapeutti. Hieronta pohjautuu länsimaiseen lääketieteeseen ja sitä on kehitetty yhteistyössä mm.foniatrien ja hammaslääkärien kanssa. VM on äänentuottoon ja siihen läheisesti liittyvien lihasten (hengitys ja purenta) rentouttamista elastiseen, värähtelevään, toiminnalliseen tasapainotilaan. Näillä avuin ihminen pystyy hengittämään automaattisesti syvään ja vapautuneesti. Siten myös ääni toimii ongelmitta -sillä ääni on uloshengityksen jatke.

Saat hoidosta hyvät edellytykset vapaalle hengitykselle, puheelle ja laulamiselle.

Voice Massagessa hoidetaan ylävartalon, rintakehän, kaulan ja kasvojen alueen lihaksia. Kasvojen ja purennan alueen lihasten käsittelyllä pyritään vapauttamaan erilaisista purentahäiriöistä (mm. yöpurennasta) aiheutuneita lihaskireyksiä ja lievittämään niistä johtuvia kiputiloja. Menetelmässä on erilaisia hoitokokonaisuuksia, riippuen hoidettavan oireista. VM-hierojan tekemän manuaalisen hoidon lisäksi tavoitteiden saavuttamiseksi asiakasta opastetaan tarkoituksenmukaiseen hengitystapaan lihasten toiminnan kautta. Lisäksi hänelle ohjataan itsenäisesti toteutettavia Voice Massage-harjoituksia, joissa hengitys on pääosassa.

Myös monet muutkin kuin ”ammatikseen ääntä käyttävät” hyötyvät Voice Massagesta.

Tule VM-hoitoon, jos tavoitteenasi on:
- purentalihasten jännitys- ja kiputilojen laukaiseminen
- lihasperäisen päänsäryn ja migreenin helpottaminen
- äänihäiriöiden ennaltaehkäiseminen ja hoitaminen
- puheterapian ja lauluopiskelun tukeminen
- refluksitaudin hoitaminen (kurkunpään lihasten ja pallean rentouttaminen)
- hengitysfunktion parantaminen
- nielemisen/puhumisen/hengityksen (myös neurologisten sairauksien yhteydessä) helpottaminen
- yleinen rentoutuminen
- kehotietoisuuden lisääminen.

Varaa ensimmäiselle Voice Massage käynnille pidempi ensikäynti 75min. Tervetuloa!

www.voicemassage.fi

Tätä palvelua sinulle tarjoaa Pinja Seljamo

Varaa aika!

Meiltä nyt myös äitiysfysioterapia!Mahdollisuus pienryhmään tai henkilökohtaiseen käyntiin

"Mukavan ja antoista 6 kertaa takana. Oman edistymisen huomaa jo nyt, vaikka synnytyksestä vasta reilu 2 kuukautta. Todella hyödyllinen kurssi, josta sai eväitä jatkaa yksin."