Äitiysfysioterapia ja raskaus

Mitä on äitiysfysioterapia raskausaikana?

Äitiysfysioterapia on kokonaisvaltaista ennaltaehkäisevää tai kuntouttavaa fysioterapiaa, jonka tavoitteena on edistää raskaana olevien ja synnyttäneiden äitien terveyttä ja hyvinvointia. Raskaus ja synnytys tuovat mukanaan suuria muutoksia  ja siksi haluammekin tarjota yksilöllistä, asiantuntevaa ja ajantasaista ohjausta ja tietoa äitiyteen liittyvissä haasteissa ja hyvinvoinnin tueksi.

Äitiysfysioterapiassa käydään sekä raskausaikana että synnytyksen jälkeen monien erilaisten syiden vuoksi. Lue lisää milloin äitiysfysioterapeutin vastaanotolle kannattaa hakeutua:

Äitiysfysioterapia raskauden aikana:

💚 Tuki- ja liikuntaelimistön kivut ja vaivat mm. Liitoskivut, alaselän ja lantionalueen kivut

💚 Liikuntaharjoittelu raskauden aikana

💚 Synnytykseen valmistautuminen

Äitiysfysioterapiasta saat apua raskausaikana esimerkiksi alaselän, pakaroiden ja lantionalueen kipuihin. Äitiysfysioterapian keinoin voidaan myös helpottaa mm. paineen- ja kivun tunnetta lantionpohjassa tai vatsan kiristelyä. Raskausajan vaivat ovat tavallisia, mutta niiden ei tarvitse kuulua raskauteen ja niihin voidaan vaikuttaa sekä harjoitteilla että lempeällä manuaalisella käsittelyllä. 💚

Äitiysfysioterapiasta saat yksilöllistä ohjausta, miten soveltaa ja harrastaa liikuntaa läpi raskauden turvallisesti sekä järkevään lantionpohjan ja keskivartalon harjoittamiseen. Säännöllinen ja sopiva liikunta edistää äidin sekä vauvan hyvinvointia, auttaa kehoa kestämään raskauden tuomia muutoksia paremmin sekä ennaltaehkäisee monia raskauden tuomia vaivoja. Oikeanlainen harjoittelu edistää myös raskaudesta ja synnytyksestä palautumista.

Äitiysfysioterapiaan kannattaa hakeutua matalalla kynnyksellä, kun haluat tukea kehosi toimintaa ja hyvinvointia raskausaikana parhaalla mahdollisella tavalla.

äitiysfysioterapia raskaus tampere

Kun kaipaat apua raskauden tuomiin haasteisiin, on yksilöllinen ohjaus ja neuvonta erityisen tärkeää. 💚

Varaa aikasi äitiysfysioterapiaan Tampereella Kauppakeskus Likeen tai keskustaan Näsilinnankadulle. Jos et löydä nettiajanvarauksesta sopivaa aikaa äitiysfysioterapialle, otathan yhteyttä sähköpostilla äitiysfysioterapeuttiimme sarianne@fysioavain.fi tai puhelimitse 0415022403. Yritetään yhdessä löytää sopiva ajankohta sinulle.💚

Äitiysfysioterapian lisäksi meiltä löytyy myös pienryhmävalmennusta (äitiysliikuntaa) raskausaikaan. Pienryhmävalmennuksesta saat vertaistukea, äitiysfysioterapeutin yksilöllistä ohjausta ja turvallisia harjoitushetkiä hyvinvointisi tueksi. Lue lisää alkavista pienryhmistämme tai ota yhteyttä äitiysfysioterapeuttiimme Sari-Anneen sähköpostilla sarianne@fysioavain.fi