Äitiysfysioterapia - Fysioavain

Äitiysfysioterapia

Mitä se on?
Äitiysfysioterapia on raskauteen ja synnytykseen liittyvien muutosten ennaltaehkäisemistä ja kuntoutusta. Äitiysfysioterapiasta saat neuvoja turvalliseen harjoitteluun raskauden aikana ja apua synnytyksestä palautumiseen, sektioarven hoitoon, suorien vatsalihasten erkauman tai lantionpohjan kuntouttamiseen sekä muihin tuki- ja liikuntaelimistön vaivoihin.

Milloin valitsen äitiysfysioterapian?
Kiputiloja ja oireita voi olla hyvin monenlaisia, alla kuitenkin muutama esimerkki, koska kannattaa hakeutua äitiysfysioterapeutin vastaanotolle.

- Sinun on vaikea hahmottaa ja hallita keskivartaloasi.
- Keskivartalo tuntuu oudolta, erilaiselta kuin ennen synnytystä.
- Haluaisit aloittaa raskaamman liikunnan, mutta et tiedä miten.
- Selkäsi väsyy ja kipeytyy helposti.
- Vatsasi pömpöttää.
- Niska-hartiaseutusi kipeytyy ja on jumissa useammin kuin ennen raskautta tai synnytystä.
- Tunnet kipua kyljissä, rintakehässä, lantion seudulla tai pakaroissa.
- Hengittäminen on vaikeaa.
- Epäilet kärsiväsi suorien vatsalihasten erkaumasta.
- Lantionpohjassasi tuntuu painetta tai koet, että se painautuu alaspäin.
- Kärsit virtsan-, ulosteen- tai ilmankarkailusta.

Kiinnostuitko? Varaa aikasi äitiysfysioterapiaan. Äitiysfysioterapiaan on mahdollista päästä myös etänä! Äitiysfysioterapiaan meiltä löytyy myös pienryhmätoimintaa (äitiysliikuntaa) synnyttäneille äideille. Lue lisää kehonhuoltotunneista tai ota yhteyttä sarianne@fysioavain.fi

Tätä palvelua sinulle tarjoaa Sari-Anne Kylliäinen.

Varaa aika!

Meiltä nyt myös äitiysfysioterapia!Mahdollisuus pienryhmään tai henkilökohtaiseen käyntiin

"Mukavan ja antoista 6 kertaa takana. Oman edistymisen huomaa jo nyt, vaikka synnytyksestä vasta reilu 2 kuukautta. Todella hyödyllinen kurssi, josta sai eväitä jatkaa yksin."